Föreläsning & Utbildning

Det finns ingenting som utvecklar oss människor så som att lära oss nya saker. Det kan handla om en timmas inspirationsföreläsning, en workshop tillsammans med likasinnade på en vardagskväll eller under en flerårig utbildning. Vilken form av utvecklingsväg vi än väljer kommer effekten bli nya insikter, en och annan aha-upplevelse och förhoppningsvis kan vi även använda oss av några nya verktyg för att fortsätta utveckla våra idéer och verksamheter. Vi på Winter & Winter har jobbat med utbildning och presentationer i alla dess former så länge vi kan minnas och har fortsatt utveckla oss själva och vår pedagogik under tidens gång. Här kan du läsa några exempel på det vi jobbar med nu. 

Tveka inte på att höra av dig om du vill diskutera något eller få en offert på någon av våra utvecklingsvägar nedan. Vi sätter självklart gärna ihop det som passar dig som kund bäst. Självklart kan du välja ett fysiskt eller digitalt format. Eller varför inte en blandning av båda. Vi har metoder, verktyg och erfarenhet av alla tre.

Föreläsningar

Vad är ett syfte? Varför behöver vi ha ett mål? Hur får vi våra mål smarta och mätbara och vad är det allra viktigaste när vi ska leda ett projekt till lönsamhet? Vissa företag och organisationer har visioner som är nedpräntade och kanske också inövade, men saknar ibland metodiken för att nå dem. Andra företag har svårigheter att hitta sin målgrupp eller veta i vilka kanaler de finns. Ytterligare andra behöver bara bli påminda och inspirerade av att höra någon annan säga det de egentligen redan vet. Lite som att uppdatera programvaran på sin telefon eller dator. Känner du igen dig eller har du några specifika önskemål? Hör av dig så pratar vi om det.

Frida föreläser och utbildar på Nyföretagarcentrum Skaraborg i ”Marknadsföring och Försäljning – Så får du lönsamma kunder”. Under utbildningen går vi tillsammans igenom hur man metodiskt kartlägger sin målgrupp och riktar sitt erbjudande förpackat i ett attraktivt kommunikationspaket för att marknadsföra sig och sina tjänster/produkter för att få och nå sina kunder. Nöjda kunder som blir lönsamma kunder.

Workshops

Att lära sig nya saker i ett work-shop-format kan för många vara ett snabbt och handgripligt sätt att utveckla sin idé till ett konkret koncept. Dessutom träffar du andra människor som är i liknande situation och ett tvärfunktionellt lärande är oftast det som ger oss flest aha-upplevelser och bredare perspektiv. Vi börjar med en inledande föreläsning och med learning-by-doing metoden testar vi nya verktyg på plats och går därifrån med en färdig produkt. Svårare än så behöver det inte vara.

Vi håller workshops i marknadsföring, koncept,-& produktutveckling och kommunikation med företag och organisationer i olika näringsgrenar. Vi anpassar innehållet i våra workshops så att det passar dig som deltagare oavsett om du är en privatperson eller ett företag.

Under hösten/vintern 2020 kan du boka in dig på work-shopen ”Säg det så du hörs” på Retorikverkstaden i Skövde. Den handlar om att sätta ihop ett kommunikationskoncept som anpassas efter deltagarnas önskade kanaler som till exempel sociala medier, press, trycksaker, hemsidor och event. 

Utbildningar

När vi utbildar oss breddar vi våra referensramar och med breda sådana kan vi få djupare förståelse för hur saker hänger ihop i ett sammanhang. Med den förståelsen kan vi bygga vidare och göra välgrundade beslut och utveckla idéer på ett mer träffsäkert sätt. Vi på Winter & Winter sätter ihop utbildningar anpassat efter den kursplan som finns eller så tar vi gemensamt fram den efter er önskan. Utbildningens innehåll anpassas sedan med en variation av föreläsningar, praktiska övningar, gästföreläsare och eventuella studiebesök. Utbildningen avslutas med ett färdighetstest i form av livepresentation, skriftlig eller muntlig tenta och resulterar i ett omdöme och betygssättning helt efter gällande betygskriterier. Andra utbildningar genomförs som en blandning av föreläsning och work-shop, med kursmaterial att ta med sig hem för att fortsätta sin utvecklingsresa.

Frida utbildar på IHM Business School  på utbildningen – Konceptutvecklare inom Event och Besöksnäring i delkursen ”Event Management”. I kursen går vi bland annat igenom Målgruppsanalys, Konceptutveckling, Innehållsproducering, Presentationsteknik, Produktions-, & Projektledning, Affärsekonomi, Mätning, Uppföljning och Utvärdering, Logistik, Planering, Riskanalysering och Eventproduktion. Under utbildningen jobbar eleverna med ett praktiskt eventkoncept som byggs på med de olika pusselbitarna för att sedan pitcha/presentera sitt målgruppsanpassade koncept för den fiktiva beställaren. Efter genomgången kurs examineras eleverna i en individuell skriftlig tenta som sedan betygssätts enligt betygskriterier och kursplan.

Såhär tyckte eleverna om kursen "Event Management" 2019

Pedagogisk förmåga
5/5
Ämnesmässigt kunnig
5/5
Förmåga att knyta undervisningen till ämnesområdet
5/5
"Jag har lärt mig väldigt mycket under kursen! Du är väldigt bra på att förklara saker som är svåra på ett enkelt sätt. Jag har fått mersmak för konceptutveckling.Tack för en rolig kurs!"
5/5